Johanna Elvira Kristina Gustafson

Tisdag

Kategori: Allmänt

Idag så tog jag och mormor oss en promenad på förmiddagen sen vart det kaffe och ögonbryns fix :)
Sen gick jag hem för lite lunch och bytte om! Ner och körde ett affropass med Therese och sprang lite på bandet. Så nu är jag sluuuut i kroppen kan jag meddela ;)
 
 
Jag och mormor pratade lite om viktväktarna idag och det lär ändå vara ett utav de bästa sätten att gå ner i vikt om man inte vet hur man ska göra. Deras metod är att räkna points och hålla sig till en viss mängd points under dagen, lite som jag gör med kcal. Att sopp-banta eller gå på någon diet, klart att det fungerar! Det är klart att du tappar i vikt om du äter mindre kcal än ditt dags behov. MEN om man tänker gå på en diet och sen undrar varför man går upp i vikt sen igen...? Kroppen glömmer inte.. Fettcellerna finns kvar.. Har man en gång vart överviktig så kommer du alltid ha kvar dessa fettceller. Dessa elaka celler!! Kroppen suger upp allt den kan så fort du börjar övergå till en mer "normal" kost efter en diet. Jag säger som mamma dietist säger, man kan äta allt men inte jämt!
 
 
Jag har verkligen hittat mitt sätt att äta på och jag älskar det :) Som tur är har jag sldrig vart svag för fika bröd, godis och vanlig läsk t.ex. Men jag kan äta det nu om jag skulle vilja, men INTE varje dag och INTE en hel påse med godis ;) Min svaghet är CHIPS!! Som jag visst unnar mig ibland, men verkligen inte en hel påse.. ;)
 
Sen träningen, åååh vad jag mår bra utav denna underbara träning! Det är jobbigt men det är åååh så mycket jobbigare att vara utan den! Man gör så gott man kan, olika från dag till dag hur man orkar och hinner med, men bara man gör något :) Jag blir dessutom sporrad att äta bättre och ta hand om mig själv när jag tränar. En dag utan träning så tänker jag bara på massa god flottig mat. En dag när jag tränar vill jag inte för allt i världen förstöra det jag tränat för.
 
Det jag vill säga är att du måste ändra dina vanor, att lära sig äta på ett helt annat sätt än innan som håller för resten utav ditt liv. Om du inte vill gå upp i vikt sen igen då. Det är så jag blivit lärd. Jag är ingen expert men min mor är ;) Och jag har även fått en hel del kunskap under min väg som jag mer än gärna delar med mig utav! Älskar när jag får mail från er. Jag blir bara glad och hoppas att jag kan hjälpa till!!
 
 
Sakta men säkert is my way ;) Hatar sakta, men det är verkligen bäst för mig. Min prövning kommer senare, när jag ska behålla min målvikt ;) haha wish me luck! ;)
 
Puss

Kommentarer

  • Karin säger:

    Bra inlägg där!
    Heja dig, heja mig och heja alla andra! :)
    Och i kväll är det Zumba :D

    Svar: Jaa hejja ooooss!! ;)
    Johanna Gustafson

    2013-01-09 | 16:52:58

Kommentera inlägget här: