Johanna Elvira Kristina Gustafson

Lååååångfredagen

Kategori: Allmänt

Långfredagen firas i kristen tradition till minne av Jesu korsfästelse och död på Golgata utanför Jerusalem.


Tycker inte att de låter som så mycket att FIRA egentligen.. Men när man var liten hade lååååångfredagen en helt annan betydelse.. Den var just låååång eftersom man inte fick påskägget förens på lördagen ;) Sen tycker jag ju själv att de är lite långt från att Jesus satt på korset till att man får påskägg. Men det är ju för att ägget symboliserar återfödelse.

Så jag hoppas ni får massa symboler för återfödelse i påsk!! ;) Själv ska jag försöka hålla mig ifrån sånt där läskigt innehåll!!

Min långfredag ska iallfall bestå utav motion och att rulla köttbullar!!

Puss hörs sen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: