Johanna Elvira Kristina Gustafson

Sena kvällar..

Kategori: Allmänt

Jag tänker alltid så mycket när det blir sent och alla andra sover.. Jag har aldrig tyckt om tanken på att vara vaken ensam, jag får svårare att koppla av, något som hänger med sen barndomen. Men eftersom jag har svårt att sova och aldrig verkar få in någon bra dygnsrytm så blir det som sagt många kvällar och nätter ensam med mina tankar.

Det jag tänker på väldigt mycket är vad som kommer att komma i framtiden. Eftersom att jag är sjukskriven just nu beskriver jag tiden nu som en paus, på gott och ont. Men det känns verkligen som om att tiden står stilla för mig. Jag behöver pausen men den är också mycket jobbig. Jag behöver den för framtiden.

Jag längtar efter framtiden och önskar att jag var där. Jag önskar allt var bra och ordnat.. Att jag inte vet exakt vad jag önskar i framtiden gör det dock lite svårt att ta sig dit. Men det kommer för mig precis som för alla andra. Jag väntar och jobbar upp ett starkt och bra mående, det är vad jag gör i min lilla paus.

Något som jag inte tycker om är att förknippas med min sjukskrivning, för det är inte alls den jag är eller så jag ser på mig själv. Jag skäms, det gör jag verkligen. Men jag kan verkligen inte rå för hur jag mår, något som jag får intala mig själv många gånger. Jag har hållt så mycket inom mig och försökt klara av allting som hänt men det vart för mycket tillslut..

Sjukskrivningen har minskat nu i dagarna så känslorna kring det är blandat. Otroligt skönt att kunna tala om att man är på god väg men samtidigt en skräck för att ännu en gång känna att man inte klarar av något. Ingen vill misslyckas och när man tidigare haft känslan av att man gjort det vill man absolut inte tillbaka. Man får inget gratis och nu har jag banne mig jobbat arslet av mig för att jag inte ska hamna där jag var igen, så håll en tumme eller två åt mig tack ;)
Så, nu har jag gjort ett litet försök till att "förklara mig" utan att gå in på detaljer. Detaljer kanske kommer en annan sen kväll när tankarna snurrar och funderingarna yr.

Sen vill jag i och med detta inlägg tacka en person som funnits där under hela den här tiden som jag vart nere och tråkig ;)

Jessika Thelin, TACK för att du funnits för mig dag som natt. Lyssnat på mina korkade ( mest smarta ) funderingar och stöttat mig när tårarna, mot min vilja, infunnits sig. Du har kommit att betyda något så otroligt mycket för mig! Du har inte haft det lätt du heller men du har ändå alltid funnit tid till att lyssna på mig när jag väl haft viljan att öppna käften och lätta på hjärtat! <3 Tack och jag älskar dig!

Seeeen har jag ju en väldans massa fler underbara vänner som jag säääkerligen kommer nämna vid ett annat tillfälle. Men så länge PUSS på er <3

01.39 hmm.. Godnatt!



;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: