Johanna Elvira Kristina Gustafson

Vilja av stål / Morbror skriver

Kategori: Allmänt

Vill man så kan man heter det ju som bekant. Johanna har redan sen tidigare bevisat detta och jag antar att det inte är något hemligt för dig som läser hennes blogg att ibland har det varit tungt för henne.
 
Någon gång vid årsskiftet tog Johanna dock beslutet att göra nått åt situationen. Genom att göra ändringar i sitt beteende och kosthållning har hon skapat resultat som många blir avundsjuka på! Ca 17 kilo lättare kan man lugnt säga att jag och andra är imponerade och hejjar på henne i hennes fortsatta kamp på väg mot framtida mål och delmål.
 
Det var inte speciellt svårt att acceptera rollen som coach/pt under en förlängd helg med målsättningen att ge Johanna lite nya utmaningar gällande träning. Jag har den erfarenheten sedan tidigare och har förutom ett förflutet som personlig tränare även ansvarat för ett antal kullar kampsportare över ett stort antal år. Än lättare blev det så klart när hennes målsättning var att bli utmanad, "att se vad hon går för" under andra omständigheter än de hon har hemma.
 
Kul ska det bli tänkte jag, och kul har det varit. Johanna är en kämpe och har nu tagit sig genom tre av de pass jag skapat till henne. Det återstår ännu ett pass som jag hoppas blir lika utmanande, kanske får du läsa vidare om det en annan dag. :-)
 
Till dig som är nyfiken kan jag med värme hänvisa dig till henne för att få lite goda råd om hur du kan komma igång med att skapa ändringar i ditt liv. Du kan dessutom ställa frågan vad hon lärt om sig själv, träning och om att sätta mål (och att nå dem) under sin resa. Jag lovar attt det finns massor att lära av henne.
 
Jag tänker bara tillföra att jag känner igen en vinnare när jag ser en - gör du!? ;-)
 
//Magnus

Kommentarer

  • Pilla säger:

    Helt fantastiskt att läsa!!

    Svar: Det tyckte jag med (a)
    Johanna Gustafson

    2012-07-16 | 11:40:28
  • emelieEmelieemeliejernberg säger:

    Jag tycker du är grym Johanna och sjukt bra att du har fått hjälp av Magnus, verkar som ett toppenupplägg :)

    Svar: Taack så mycket :) Ja det är ju lite lyxigt nästan med en PT ;)
    Johanna Gustafson

    2012-07-16 | 12:42:48
  • Sara säger:

    Helt rätt Johanna! Du är en riktig kämpe!
    Jag följer gärna med dig på ett pass;)

    Svar: Tack så mycket Sara! Det lär du absolut göra :)
    Johanna Gustafson

    2012-07-16 | 13:58:23
    Bloggadress: http://Saramikaelaeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här: